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Rafidelis
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Sam 10 Jan 2009 - 21:36
Rafidelis Title X
By: Rafidelis

*~ Rafidelis Title X ~* Marker4ca1 About the script:

*~ Rafidelis Title X ~* Marker4ca1 Pictures Title with effects of movements and fade in/fadeout.

*~ Rafidelis Title X ~* Marker4ca1 ScreenShots:

*~ Rafidelis Title X ~* Rafidelis_Title_X_04


More Images:

Spoiler:


*~ Rafidelis Title X ~* Marker4ca1 Instructions:

Paste the script above the Main, then configure the module Rafidelis the name of the images that will be used, the opacity
of lights, speed of movement of the fog lights and so on.

If you do not have the RGSS200E.dll, so is it to download the link below and paste it in the folder of the script

RGSS200E.dll

*~ Rafidelis Title X ~* Marker4ca1Demo Download: *~ Rafidelis Title X ~* Marker3la7


Download Demo(Click here)

*~ Rafidelis Title X ~* 88x31

Excuse me for not postarm in French.
That's why I do not know any words in French, xD


*~ Rafidelis Title X ~* 88x31

RGSS and RGSS2 Scripts and RGSS1/2 Tutorials by Rafidelis is licensed under a
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Dernière édition par Rafidelis le Sam 10 Jan 2009 - 22:01, édité 2 fois
Korndor
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Sam 10 Jan 2009 - 21:52
Wow, that's amazing!
You make very good scripts Smile
If you want me to translate it, I can do it Wink
Rafidelis
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*~ Rafidelis Title X ~* Empty Re: *~ Rafidelis Title X ~*

Sam 10 Jan 2009 - 21:56
It would be nice you translate ^ ^
I would very = D
And thanks for the compliment
Korndor
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Sam 10 Jan 2009 - 22:03
Ok, I'll translate it as soon as possible :P
And you're welcome, I was sincer Smile
Azaki
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Sam 10 Jan 2009 - 22:45
Instructions:

Paste the script above the Main, then configure the module Rafidelis the name of the images that will be used, the opacity of lights, speed of movement of the fog lights and so on.

If you do not have the RGSS200E.dll, so is it to download the link below and paste it in the folder of the script

Pour les anglophobes Laughing :

Insérez le script avant Main, après configurez dans le module "Rafidelis" le nom des images qui vont être utilisées, l'opacité des lumières, la vitesse du mouvement du brouillard lumineux, etc (mode esquive on Laughing ).

Si vous n'avez pas le RGSS200.dll, téléchargez le dans le lien si dessous (regarder le premier post pour ça x) ) et collez le dans le dossier du script (pas sur là).
kordarr
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Dim 11 Jan 2009 - 6:11
OMG, it's very good...

Download and test...
MayDios
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*~ Rafidelis Title X ~* Empty Re: *~ Rafidelis Title X ~*

Dim 11 Jan 2009 - 11:21
I confirm !

This is a impressive srcipt !

Edit : Est-ce que Gimp conviendrait pour faire nos propres images perso d'écran titre ? J'parle principalement du contour de couleur des lettres
Edit2 ( Ouais je sais j'suis chiant... ) : Y'a t-il un moyen pour que le logo, l'apparition des commandes ect... arrivent plus tôt ? Parceque j'trouve ça asser bof d'attendre 60 secondes pour commencer le jeu ...


Dernière édition par MayDios le Dim 11 Jan 2009 - 20:26, édité 1 fois
sharky0893
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*~ Rafidelis Title X ~* Empty Re: *~ Rafidelis Title X ~*

Dim 11 Jan 2009 - 11:56
This script Rules !
I need it, thank you !

( my taylor is rich but my english is poor u_u' )
Evasion
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*~ Rafidelis Title X ~* Empty Re: *~ Rafidelis Title X ~*

Dim 11 Jan 2009 - 14:30
Thank you for this script ! ( mon anglais n'est pas très bon, mais merci pour ce fabuleux script, il est excellent et je le prend et bien sur tu a une place dans mes credits ! ) Encore merci :1010: *~ Rafidelis Title X ~* 724130 !
kingorkami
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*~ Rafidelis Title X ~* Empty Re: *~ Rafidelis Title X ~*

Dim 11 Jan 2009 - 14:39
YAY *~ Rafidelis Title X ~* 171548
totally great thx
I just hope that it wont cause issuess with my other scripts, I would prefer not writing everything again.
thx again anyway
gonna put it right away.
Rafidelis
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*~ Rafidelis Title X ~* Empty Re: *~ Rafidelis Title X ~*

Dim 11 Jan 2009 - 15:05
MayDios a écrit:I confirm !

This is a impressive srcipt !

Edit : Est-ce que Gimp conviendrait pour faire nos propres images perso d'écran titre ? J'parle de la principalement du contour de couleur des lettres
Edit2 ( Ouais je sais j'suis chiant... ) : Y'a t-il un moyen pour que le logo, l'apparition des commandes ect... arrivent plus tôt ? Parceque j'trouve ça asser bof d'attendre 60 secondes pour commencer le jeu ...

I do not understand your question, I tried to translate the google translator, but still does not understand anything.

You want to reduce the waiting time to start the game?
If I edit the script you the script, and if it try posting in English that I understand better
kingorkami
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*~ Rafidelis Title X ~* Empty Re: *~ Rafidelis Title X ~*

Dim 11 Jan 2009 - 15:12
I dont understand the first edit either; but for the second its clearly about the timing
and I must admit that it takes quite some time for the commands to appear.
so if you could make it appear faster it would be great Very Happy
Rafidelis
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*~ Rafidelis Title X ~* Empty Re: *~ Rafidelis Title X ~*

Dim 11 Jan 2009 - 17:14
It could, but I'm not the script that computer, you could send me the complete script (not a demo, only the script) by personal message?
Then I edit and post here for you
kordarr
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*~ Rafidelis Title X ~* Empty Re: *~ Rafidelis Title X ~*

Dim 11 Jan 2009 - 19:40
Rafidelis a écrit:
MayDios a écrit:I confirm !

This is a impressive srcipt !

Edit : Est-ce que Gimp conviendrait pour faire nos propres images perso d'écran titre ? J'parle de la principalement du contour de couleur des lettres
Edit2 ( Ouais je sais j'suis chiant... ) : Y'a t-il un moyen pour que le logo, l'apparition des commandes ect... arrivent plus tôt ? Parceque j'trouve ça asser bof d'attendre 60 secondes pour commencer le jeu ...

I do not understand your question, I tried to translate the google translator, but still does not understand anything.

You want to reduce the waiting time to start the game?
If I edit the script you the script, and if it try posting in English that I understand better

^^For the first question he ask:

Can I create myself my picture of scene title with "Gimp" (pixel art program)...And after "?" he say specify for the color of the outline of letter...

Yes, I know my english isn't good.^^

EDIT pou maydios : "poutoux distribués :" pas reçu, je poutoutes les gens qui m'aide moi, pas les gens que j'aide mais ravi d'avoir été utiles^^


Dernière édition par kordarr le Dim 11 Jan 2009 - 20:26, édité 1 fois
MayDios
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*~ Rafidelis Title X ~* Empty Re: *~ Rafidelis Title X ~*

Dim 11 Jan 2009 - 20:21
Merci kordarr *~ Rafidelis Title X ~* 919540 J'suis naze en anglais, comme les autres.

Allez hop, un poutoux tiens, pur ça et pour ton aide sur mon tutorial

Si j'ai le droit de poutouter, bien sûr :P

Edit HS pour les poutoux : Bon... J'me suis trompé pour la signification du terme poutoux alors...

Edit : Si j'ai bien compris la traduction d'ma question, tu dis que je cherche une couleur spécifique pour le contour ? Shocked J'dois avouer que je perd le fil du sujet là ... *~ Rafidelis Title X ~* 436437
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*~ Rafidelis Title X ~* Empty Re: *~ Rafidelis Title X ~*

Lun 12 Jan 2009 - 3:53
Well as I said, I really do not understand French very well, I know that this is a French forum, but if
they can speak English with me, I appreciate it.

And yes you can create your images using the GIMP, try them in size 200 x 56.
If you can not post your questions here that I help.
And again, if it please try posting in English because the French do not understand anything.
kordarr
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*~ Rafidelis Title X ~* Empty Re: *~ Rafidelis Title X ~*

Lun 12 Jan 2009 - 10:34
Rafidelis a écrit:Well as I said, I really do not understand French very well, I know that this is a French forum, but if
they can speak English with me, I appreciate it.

And yes you can create your images using the GIMP, try them in size 200 x 56.
If you can not post your questions here that I help.
And again, if it please try posting in English because the French do not understand anything.

Translation:

Tu peux avec gimp en 200x56.
Et il dit ne rien comprendre au français, donc pas de post en français demander qu'on vous le traduise.

@rafidelis: SOrry, but we've got many young people here, but when we can do we translate for you^^
MayDios
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*~ Rafidelis Title X ~* Empty Re: *~ Rafidelis Title X ~*

Lun 12 Jan 2009 - 12:23
kordarr a écrit:
Rafidelis a écrit:Well as I said, I really do not understand French very well, I know that this is a French forum, but if
they can speak English with me, I appreciate it.

And yes you can create your images using the GIMP, try them in size 200 x 56.
If you can not post your questions here that I help.
And again, if it please try posting in English because the French do not understand anything.

Translation:

Tu peux avec gimp en 200x56.
Et il dit ne rien comprendre au français, donc pas de post en français demander qu'on vous le traduise.

@rafidelis: SOrry, but we've got many young people here, but when we can do we translate for you^^

En réalité, je postais en français car je voulais poser la question au membres français, mais j'ai mal fait, donc je vais poser mes quesytions dans les deux langues à present

In reality (?), I post in French because my questions is mainly asked to the french members, but I mad doing (?), so I now post my questions in the 2 languages

- How I can reduce the time before the apparition of the title screen ?
- Comment puis-je réduire le temps avant l'apparition de l'écran titre ?

- Somebody can indiquate me how I can make a correct effect for the text ? I am a noob about Pixel-Art Program *~ Rafidelis Title X ~* 919540
- Quelqu'un peut-il m'indiquer comment je peux réaliser un effet correct pour le texte de l'écran titre ? J'suis un peu naze en matière de graphisme
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*~ Rafidelis Title X ~* Empty Re: *~ Rafidelis Title X ~*

Lun 12 Jan 2009 - 16:31
Ha ok, j'ai un traducteur officiel ²
Bonne maydios, utiliser photoshop ou gimp le même, et chercher des tutoriels sur internet, sur la façon d'utiliser ce programme.
A propos de la façon de réduire le temps d'apparition de l'écran
Je diminue le temps d'apparition des options du titre, collez le script dans la démo que vous avez téléchargé (qui contient déjà les images)
Malheur est le script:

________________________________________________________________________________

Ha okay, I have an official translator ²
Good maydios, use photoshop or gimp the same, and look for tutorials on the internet on how to use this program.
About how to reduce the time of appearance of the screen
I decreases the time of appearance of the options the title, paste this script in the demo that you downloaded (which already contains the images)
Woe is the script:

Code:
#=====================================================
#~Rafidelis Title X
# By Rafidelis ( xD )
# Rafa_fidelis@hotmail.com
# www.ReinoRpg.com
# Data: 30/11/08 ( Falta pouco para 2009)
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
class Scene_Title < Scene_Base
  include Rafidelis
  def start
    super
    load_database
    create_game_objects
    check_continue
    create_title_graphic
    play_title_music
    create_pic_commands
  end
  def post_start
  end 
  def pre_terminate
  end
 
  def create_pic_commands
#------------------------------------------
# ::.. Criando a Imagem de NewGame ..::
#------------------------------------------
    @newgame = Sprite.new
    @newgame.bitmap = Cache.picture(COMMAND_PIC_NAMES[0])
    @newgame.x = (Graphics.width - @newgame.width)/2
    @newgame.y = (Graphics.height - @newgame.height)/2
    @newgame.opacity = 0
#-------------------------------------------------
# ::.. Criando a Imagem de Continue (Load) ..::
#-------------------------------------------------
    @continue = Sprite.new
    @continue.bitmap = Cache.picture(COMMAND_PIC_NAMES[1])
    @continue.x = (Graphics.width - @continue.width)/2
    @continue.y = @newgame.y + @continue.height
    @continue.opacity = 0   
#-------------------------------------
# Criando a Imagem de Exit Game
#-------------------------------------
    @exit = Sprite.new
    @exit.bitmap = Cache.picture(COMMAND_PIC_NAMES[2])
    @exit.x = (Graphics.width - @exit.width)/2
    @exit.y = @continue.y + @exit.height
    @exit.opacity = 0
#-------------------------------------------------
# ::.. Criando a Imagem com o Nome do Jogo: ..::
#-------------------------------------------------
    @name_game = Sprite.new
    @name_game.bitmap = Cache.picture(NAME_GAME_PIC)
    @name_game.y = NAME_GAME_PIC_POSY
    @name_game.opacity = 0
#--------------------------------------------
# ::.. Criando as Imagens de Fog (Nevoa) ..::
#--------------------------------------------
    @fog = Plane.new
    @fog.bitmap = Cache.picture(TITLE_FOG_NAME)
    @fog.opacity = 10
    @fog.blend_type = TITLE_FOG_BLEND_TYPE
#-----------------------------
# ::.. Tom das Imagens ..::
#-----------------------------
    @continue.tone = Tone.new(0,0,0,255)
    @exit.tone = Tone.new(0,0,0,255)
#----------------------------------------------------
# ::.. Prioridade das Imagens e outras coisas ..::
#---------------------------------------------------       
    @newgame.z = @sprite.z + 2
    @continue.z = @newgame.z
    @exit.z = @newgame.z
    @name_game.z = @fog.z + 10
#----------------------------------------------------
# ::.. Criando o "Cursor" ..::
#====================================================
    @cursor = Sprite.new
    @cursor.bitmap = Cache.picture(CURSOR_PIC_NAME)
    @cursor.x = (Graphics.width - @cursor.width)/2 - 3
    @cursor.y = @newgame.y
    @cursor.opacity = 0
#===================================================
#---------------------------------------------------
    @lights = Plane.new
    @lights.bitmap = Cache.picture(LIGHT_PIC_NAME)
    @lights.blend_type = LOGO_LIGHT_PIC_BLEND_TYPE
    @lights.z = @name_game.z - 0.1
    @newgame.z = @lights.z + 0.1
    @continue.z = @newgame.z
    @exit.z = @newgame.z
    @lights.opacity = 0
    @lights.zoom_y = LIGHT_PIC_TITLE_ZOOM_Y
    @lights.zoom_x = LIGHT_PIC_TITLE_ZOOM_X
    @sprite.opacity = 0
    @index = 0
  end 
def update
  Graphics.update
  @sprite.opacity += 2 if @sprite.opacity < 255
 
  @lights.ox += LIGHT_PIC_HORIZONTAL_MOVIMENT_VELOCITY
  @lights.oy += LIGHT_PIC_VERTICAL_MOVIMENT_VELOCITY
 
  @fog.opacity += 1 if @fog.opacity < TITLE_FOG_OPACITY and @sprite.opacity >= 255
  @fog.ox += FOG_HORIZONTAL_MOVIMENT_SPEED
  @fog.oy += FOG_VERTICAL_MOVIMENT_SPEED
 
  @lights.opacity += 1 if @lights.opacity < LIGHT_PIC_OPACITY and @fog.opacity >= TITLE_FOG_OPACITY
 
  @name_game.opacity += 1 if  @name_game.opacity < 255 and @lights.opacity >= LIGHT_PIC_OPACITY/2
  @newgame.opacity += 1 if @newgame.opacity < 255 and @name_game.opacity >= 05
  @continue.opacity += 1 if @continue.opacity < 255 and @name_game.opacity >= 05
  @exit.opacity += 1 if @exit.opacity < 255 and @name_game.opacity >= 05
  @cursor.opacity += 1 if @cursor.opacity < 255 and @name_game.opacity >= 05 
 
  if MOVE_TITLE_PIC
    @sprite.ox += TITLE_PIC_HORIZONTAL_MOVIMENT_SPEED
    @sprite.oy += TITLE_PIC_VERTICAL_MOVIMENT_SPEED
  end
 
  if Input.trigger?(Input::DOWN) and @exit.opacity >= 20 and @index == 0
    Sound.play_cursor
    @index = 1
    @newgame.tone = Tone.new(0,0,0,255)
    @continue.tone = Tone.new(0,0,0)
    @exit.tone = Tone.new(0,0,0,255)
    @cursor.y = @continue.y
  elsif Input.trigger?(Input::DOWN) and @index == 1
    Sound.play_cursor
    @index = 2
    @newgame.tone = Tone.new(0,0,0,255)
    @continue.tone = Tone.new(0,0,0,255)
    @exit.tone = Tone.new(0,0,0)
    @cursor.y = @exit.y
  elsif Input.trigger?(Input::DOWN) and @index == 2
    Sound.play_cursor
    @index = 0
    @newgame.tone = Tone.new(0,0,0)
    @continue.tone = Tone.new(0,0,0,255)
    @exit.tone = Tone.new(0,0,0,255)
    @cursor.y = @newgame.y
  elsif Input.trigger?(Input::UP) and @index == 0
    Sound.play_cursor
    @index = 2
    @newgame.tone = Tone.new(0,0,0,255)
    @continue.tone = Tone.new(0,0,0,255)
    @exit.tone = Tone.new(0,0,0)
    @cursor.y = @exit.y
  elsif Input.trigger?(Input::UP) and @index == 2
    Sound.play_cursor
    @index = 1
    @newgame.tone = Tone.new(0,0,0,255)
    @continue.tone = Tone.new(0,0,0)
    @exit.tone = Tone.new(0,0,0,255)
    @cursor.y = @continue.y
  elsif Input.trigger?(Input::UP) and @index == 1
    Sound.play_cursor
    @index = 0
    @newgame.tone = Tone.new(0,0,0)
    @continue.tone = Tone.new(0,0,0,255)
    @exit.tone = Tone.new(0,0,0,255)
    @cursor.y = @newgame.y
  end
  if Input.trigger?(Input::C) and @exit.opacity >= 150
    case @index
    when 0    # Novo Jogo
      command_new_game
    when 1    # Continuar
      command_continue
    when 2    # Sair
      command_shutdown
    end
  end
end
def terminate
  super
  snapshot_for_background
  dispose_title_graphic
  dispose_command_pictures
end

def dispose_command_pictures
  @newgame.dispose
  @continue.dispose
  @exit.dispose
  @name_game.dispose
  @cursor.dispose
  @lights.dispose
end
def dispose_command_window
  @command_window.dispose
end
def open_command_window
end
def close_command_window
end

def create_title_graphic
  if MOVE_TITLE_PIC
    @sprite = Plane.new
    @sprite.bitmap = Cache.system("Title")
  else
    @sprite = Sprite.new
    @sprite.bitmap = Cache.system("Title")
    end
  end
end
#================================================================================
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#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
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*~ Rafidelis Title X ~* Empty Re: *~ Rafidelis Title X ~*

Lun 12 Jan 2009 - 19:44
Yay, it's working ! *~ Rafidelis Title X ~* 657562

Sorry for the disturbance I caused, and thanks for all !


Génial, ça marche !

Désolé pour les dérengements que j'ai causé, et merci pour tout !
Rafidelis
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Mer 14 Jan 2009 - 3:07
I am happy in being able to help. I wait new commentaries of my new French friends, and who to want to add to me in msn:

rafa_fidelis@hotmail.com

____________________________________________________________
Je suis heureux pouvoir aider.
J'attends de nouveaux commentaires de mes nouveaux amis français, et qui il vouloir m'ajouter dans msn : rafa_fidelis@hotmail.com
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